Consumatorul are sapte drepturi fundamentale la care se adauga altele doua stabilite in Codul Consumatorului si care ii sprijina interesele. Aceste sunt:
1. dreptul de a fi protejati impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime;
2. dreptul de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori;
3. dreptul de a avea acces la piete care le asigura o gama variata de produse si servicii de calitate;
4. dreptul de a fi despagubiti pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind in acest scop mijloacele prevazute de lege;
5. dreptul de a se organiza in asociatii pentru protectia consumatorilor, in scopul apararii intereselor lor;
6. dreptul de a refuza incheierea contractelor care conton clause abusive, in conformitate cu legislatia in vigoare;
7. dreptul de a nu li se interzice de catre un agent economic sa obtina un beneficiu prevazut de legea in vigoare.
Cand ati apelat ultima oara la un prestator?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu